Tuesday 26 December 2017

System handlu wielostronnego jest


Światowa Organizacja Handlu (WTO) WSTĘP CZĘŚĆ 1 Wielostronny system handlowy w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. W 1995 r. Powstała Światowa Organizacja Handlu (WTO) Jednym z najmłodszych organizacji międzynarodowych, WTO jest następcą Układu ogólnego w sprawie taryf celnych i Handel GATT powstały w wyniku drugiej wojny światowej. Podczas gdy WTO wciąż jest młody, wielostronny system handlowy, który został założony w ramach GATT, ma ponad 50 lat. W ciągu ostatnich 50 lat odnotowano wyjątkowy wzrost handlu światowego Eksport towarów towarowych wzrósł średnio o 6 lat rocznie Całkowity obrót w 2000 r. Był dwukrotnie wyższy niż w roku 1950 GATT, a WTO przyczyniły się do stworzenia silnego i zamożnego systemu handlu przyczyniającego się do bezprecedensowego wzrostu. System został opracowany w wyniku szeregu negocjacji handlowych, lub rundy, które odbyły się w ramach GATT Pierwsze rundy dotyczyły głównie redukcji taryf, ale później negocjacje obejmowały inne obszary, takie jak środki antydumpingowe i pozataryfowe Ostatnie rundy e Runda Urugwajska 1986-94 prowadziła do powstania WTO. Negocjacje nie kończyły się niektórzy Kontynuowano po zakończeniu Rundy Urugwajskiej W lutym 1997 r. osiągnięto porozumienie w sprawie usług telekomunikacyjnych, a 69 rządów wyraziło zgodę na szeroko zakrojone działania w zakresie liberalizacji poza tymi, które zostały uzgodnione w ramach Rundy Urugwajskiej. W tym samym roku 40 rządów z powodzeniem zakończyło negocjacje w sprawie handlu bezcłowego produktami technologii informacyjnej, a 70 członków zawarło umowę o usługi finansowe obejmujące ponad 95 transakcji w zakresie bankowości, ubezpieczeń, papierów wartościowych i informacji finansowych . W 2000 r. Rozpoczęły się nowe rozmowy o rolnictwie i usługach. Zostały one włączone do szerszego programu zapoczątkowanego na czwartej konferencji ministerialnej WTO w Doha, w Katarze w listopadzie 2001 r. Program roboczy, program dauhańskiej agendy rozwoju DDA dodaje kolejne negocjacje i inne prace w sprawie pozataryfowych taryf, handlu i środowiska naturalnego, zasad WTO, takich jak antydumpingowe i subsydia, inwestycje, polityka konkurencji , ułatwianie wymiany handlowej, przejrzystość zamówień rządowych, własność intelektualna oraz wiele kwestii poruszanych przez kraje rozwijające się jako trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie obecnych porozumień WTO. Terminem negocjacji jest 1 stycznia 2005 r. ORGANIZACJA HANDLU HANDLOWEGO PODEJMOWANEGO PODSTAWY WTO Zasady systemu handlu. Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań. Zajmują się rolnictwem, tekstyliami i odzieżą, bankowością, telekomunikacją, zakupami rządu, normami przemysłowymi i bezpieczeństwem produktów, własności intelektualnej i wiele więcej W wielu prostych, podstawowych zasadach prowadzonych we wszystkich tych dokumentach zasady te są fundamentem wielostronnego systemu handlowego. Bliższe spojrzenie na te zasady. Kliknij, aby otworzyć element Drzewo nawigacji w witrynie otwórz tutaj, jeśli włączysz obsługę JavaScript w przeglądarce jej obywatele Również na mocy porozumień WTO kraje nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi Udzielać kogoś specjalnego, takiego jak niższa stawka celna dla jednego z produktów i musisz to zrobić dla wszystkich pozostałych członków WTO. Zasada ta jest znana traktowanie MFN najbardziej przychylnie traktowane jest w ramce Jest tak ważne, że jest to pierwszy artykuł w ogólnym porozumieniu w sprawie taryf celnych i handlu GATT, który reguluje handel towarowy MFN jest również priorytetem w Ogólnym porozumieniu w sprawie handlu usługami GATS Artykuł 2 oraz Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS art. 4, chociaż w każdej z umów zasada jest nieco inaczej traktowana Razem te trzy porozumienia obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. Jedyne wyjątki są dozwolone Na przykład, kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która dotyczy tylko towarów sprzedawanych w grupie dyskryminującej dobra spoza kraju lub może dać developin g krajom specjalny dostęp do rynków lub kraj może podnieść przeszkody w odniesieniu do produktów uważanych za niesprawiedliwie handlowane z określonych krajów I w usługach kraje mogą w ograniczonych okolicznościach rozróżniać umowy, ale umowy tylko zezwalają na te wyjątki na ściśle określonych warunkach ogólne, MFN oznacza, że ​​za każdym razem, gdy kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usług ze wszystkich swoich partnerów handlowych, zarówno bogatych, jak i słabych, słabych lub silnych.2 Traktowanie narodowe Traktowanie cudzoziemców i mieszkańcy lokalni Również importowane i produkowane lokalnie towary powinny być traktowane jednakowo, przynajmniej po wejściu na rynek obcych towarów Tak samo powinno się stosować do usług zagranicznych i krajowych oraz zagranicznych i lokalnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów Ta zasada traktowania narodowego, takie same traktowanie jak własne obywatele znajduje się we wszystkich trzech głównych porozumieniach WTO Artykuł 3 art. 17 GATT GATS i GATS Art. 3 TRIPS, chociaż po raz kolejny zasada jest nieco inaczej traktowana w każdym z nich. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy na rynek wprowadzony został produkt, usługa lub pozycja własności intelektualnej. Pobieranie opłat celnych przywozowych nie stanowi naruszenia traktowanie narodowe, nawet jeśli produkty wytwarzane lokalnie nie są pobierane na równoważny podatek. Handel stopniowo stopniowo, poprzez negocjacje do góry. Obniżenie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu. Dotyczy to ceł i taryf oraz środków, takich jak Zakazy importowe lub kontyngenty, które ograniczają ilościowo Od czasu do czasu omówiono inne kwestie, takie jak polityka dotycząca biurokracji i kursów walutowych. Od czasu utworzenia GATT w latach 1947-48 odbyło się osiem rund negocjacji handlowych Trzecia runda, w ramach Doha Agenda Rozwoju, obecnie trwa W pierwszej kolejności koncentrowano się na obniżeniu ceł nałożonych na importowane towary W wyniku negocjacji, do połowy lat dziewięćdziesiątych kraje uprzemysłowione stawki taryfowe na towary przemysłowe stopniowo spadały do ​​poziomu poniżej 4. Jednak w latach 80. negocjacje rozszerzyły się na barierę pozataryfową na towary oraz na nowe obszary, takie jak usługi i własność intelektualna. Otwarcie rynków może być korzystne, ale wymaga również dostosowania Porozumienia WTO umożliwiają krajom stopniowe wprowadzanie zmian, dzięki postępującej liberalizacji Kraje rozwijające się są zazwyczaj dłużej realizowane. bariera handlowa może być równie ważna, jak obniżyć ją, ponieważ obietnica daje firmom bardziej przejrzysty obraz ich przyszłych możliwości z stabilnością i przewidywalnością, zachęca się do inwestycji, tworzy miejsca pracy, a konsumenci mogą w pełni korzystać z zalet wyboru konkurencji i niższych cen. Wielostronne system handlowy jest próbą podejmowania przez rządy działań mających na celu zapewnienie stabilności i predykcji środowiska biznesowego Okrąg Urugwaju zwiększył powiązania. Procenty taryf związanych przed rozmowami w latach 1986-1994 i po nim. Są to taryfy, w związku z czym odsetki nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej. W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki na towary lub usługi, wiążą swoje zobowiązania W odniesieniu do towarów powiązania te dotyczą pułapów stawek celnych kraje importujące podatki według stawek niższych niż obowiązujące stawki Często ma to miejsce w krajach rozwijających się W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmieniać powiązania, ale dopiero po negocjacjach ze swoim partnerzy handlowi, co może oznaczać odszkodowanie za utratę handlu Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu pod wiążącymi zobowiązaniami, patrz tabela W rolnictwie 100 produktów obecnie obowiązuje taryfy Wynik wszystkich to znacznie wyższy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się poprawiać przewidywalność i stabilność w inny sposób, ponieważ w ell Jednym ze sposobów zniechęcania do wykorzystania kwot i innych środków służących do ustalania limitów wielkości przywozu, które administrowały kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe traktowanie. Kolejnym celem jest uczynienie z krajów, w których kraje będą przejrzyste i przejrzyste, Porozumienia WTO wymagają, aby rządy ujawniały swoją politykę i praktyki publicznie w obrębie danego kraju lub powiadamiają WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. czasami określany jako instytucja wolnego handlu, ale to nie jest całkowicie dokładne System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony W sposób bardziej dokładny jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. niedyskryminacja MFN i traktowanie narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlowych Tak też są te, n dumping wywozu poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku i subsydiów Są to kwestie złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych wyliczonych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwymi praktykami handel. Mania innych porozumień WTO mają na celu wspieranie uczciwej konkurencji w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach, na przykład Umowa o zamówieniach publicznych na wielostronną umowę, ponieważ jest podpisana przez nielicznych członków WTO rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy rządów podmiotami z wielu krajów itd. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych z powrotem do góry. System WTO przyczynia się do rozwoju Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się w celu wdrożenia porozumień systemu i same umowy przechodzą wcześniej przepisy GATT, które pozwalają na specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje w okresie przejścia na gospodarkę rynkową W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło niezależne programy liberalizacji handlu W tym samym czasie kraje rozwijające się i gospodarki przejściowe były znacznie bardziej aktywny i wpływowy w negocjacjach Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich runiach, a to jeszcze w obecnej agendzie rozwoju z Doha. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość obowiązków, które są wymagane kraje rozwinięte, ale porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów Decyzja ministerialna przyjęta pod koniec rundy mówi, że lepsze kraje powinny przyspieszyć wdrażanie zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, co widać ks Wzrosła pomoc techniczna dla nich Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych W tym wszystkim WTO i jego członkowie nadal prowadzą proces uczenia się obecna agenda rozwoju z Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień w Rundie Urugwajskiej. System handlowy powinien być bez dyskryminacji, a kraj nie powinien rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi nadając im status kraju najbardziej uprzywilejowanego lub MFN, nie powinny rozróżniać między własnymi a zagranicznymi produktami, usługami lub obywatelami, które dają im traktowanie narodowe. więcej barier sprowadza się w drodze negocjacji. podstawne firmy zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe, w tym taryfy i bariery pozataryfowe nie powinny być podejmowane arbitralnie stawki celne i zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO. więcej konkurencyjnych zniechęcających do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i dumpingujące produkty po niższych kosztach w celu uzyskania udziału w rynku. więcej korzyści dla mniej rozwiniętych krajów daje im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi jak sprzeczność Wskazuje na specjalne traktowanie , ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich w równym stopniu. Jest to, co dzieje się Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako równie najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych Jeśli kraj poprawi korzyści, jakie daje jednemu handlowi, aby traktować wszystkich pozostałych członków WTO tak samo, aby wszystkie one pozostały w największym stopniu preferowane. Kraj MFN na najwyższym poziomie nie zawsze oznaczał równe traktowanie Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanego krajowego handlu partnerzy W ramach GATT, a obecnie w WTO, klub MFN nie jest już wyłączny Zasada MFN zapewnia, że ​​każdy kraj traktuje jego ponad 140 członków s. Również istnieją wyjątki. Wielofunkcyjny instrument handlowy - MTF. Co to jest wielostronny mechanizm handlowy - MTF. A wielostronny handel MTF jest systemem handlowym ułatwiającym wymianę instrumentów finansowych między wieloma stronami Wielostronne instrumenty handlowe pozwalają uczestnikom kwalifikowalnym gromadzenie i przekazywanie różnorodnych papierów wartościowych, w szczególności instrumentów, które mogą nie mieć oficjalnego rynku Te urządzenia są często elektronicznymi systemami kontrolowanymi przez zatwierdzonych operatorów rynkowych lub większych banków inwestycyjnych Traderzy zwykle składają zamówienia drogą elektroniczną, gdzie pasujący silnik oprogramowania jest używany do sparowania kupujących z podmiotami sprzedającymi. BREAKING DOWN Multilateral Trading Facility - MTF. Rozwiązania handlowe wielostronne oferują inwestorom detalicznym i firmom inwestycyjnym alternatywne miejsce wymiany handlowej na formalnych giełdach. Dodatkowo, MTF mają mniej restrykcji w odniesieniu do dopuszczania instrumentów finansowych do obrotu, co umożliwia uczestnikom wymianę bardziej egzotycznych majątek.

No comments:

Post a Comment